REALITI UMNO

Khamis, 19 Mac 2009

Batang Ai, Lubok Antu

Rakyat di Batang Ai masih jauh dari menikmati pembangunan yang menyeluruh.

Di sebuah penempatan rumah panjang di Sempang, di mana penghuninya berjumlah kira-kira 200 orang, ramai yang menganggur dan belum mencapai taraf pendidikan yang menungkinkan mereka melepasi kitaran kemiskinan.

Alangkah hairannya setelah berpuluh-puluh tahun berada dalam Malaysia nasib rakyat, khususnya Bumiputera di Sarawak masih belum terbela.

Bahkan, mereka ditipu dengan tidak dibayar pampasan ketika pembangunan fizikal menghendaki penggunaan tanah yang mereka miliki. Banyak lagi yang belum dilaksanakan dalam konteks pembangunan kaum Iban luar bandar.

Pelancaran Bilik Gerakan Wanita KEADILAN Batang Ai, Pasukan WIN, Gerak Kerja Pilihanraya - Wanita Berdaya, Harapan Negara (diketuai oleh Ketua Wanita Sarawak, Ibi), Kempen Katakan “Tidak” Kepada Politik Durjana peringkat negeri Sarawak, dan Srikandi Peringkat negeri Sarawak(di Ketuai oleh Angela). Gambar, ditengah Ketua Wanita KEADILAN, Zuraidah Kamaruddin, kiri beliau, Naib Ketua Wanita KEADILAN, Noorsham Abu Samah, Ketua Srikandi, Aisyah, AJK Wanita Sarawak, Hanim, kurang kelihatan, Hanim.
Sebelah kiri Zuraidah K. ialah Ibi dan Voon(peguam yang mengetuai Bantuan Guaman Wanita Sarawak).
Duduk di depan, kiri sekali ialah Angela.

Kunjungan ke Rumah Panjang Batang Ai.

Bertemu rakyat di salah sebuah pasar di Batang Ai

Gambar-gambar di bawah, sekitar ziarah ke Rumah Panjang Batang Ai

0 comments:

 
PKR-Puchong - © 2007 Template feito por Templates para Você